Dos dels bloggers europeus més influents en turisme visiten Vilamuseu

Dos importants influencers internacionals amb discapacitat van visitar ahir Vilamuseu dins d'un Blog Trip organitzat per Turisme Comunitat Valenciana i PREDIF (Plataforma Representativa Estatal de Persones amb Discapacitat Física). Aquest Blog Trip té un ampli programa que permetrà a aquests famosos blogguers gaudir d'autèntiques experiències accessibles per als viatgers a la Comunitat Valenciana.

Després de conèixer Xàtiva, Gandia, Sogorb i Castelló, Alacant, Guardamar i Santa Pola; ahir els influencers van dedicar la vesprada sencera a la Vila Joiosa, on van visitar el Museu Valencià del Xocolate en Chocolates Valor i Vilamuseu, i van fer nit en un hotel accessible de la Vila Joiosa. El programa es tanca avui amb la 'Festa Tur4all' de Predif, que tindrà lloc en la plaça de l'Ajuntament de València.

Els bloggers van passar al voltant de dues hores en Vilamuseu i van realitzar una visita en la qual se'ls va mostrar com s'aplica el disseny universal en tots els monuments, museus i accions que gestiona.

Martyn Sibley, de Cambridge, és considerat la persona amb discapacitat més influent de 2017. És el co-fundador i CEO de Dissability Horizons, que és una revista i una plataforma educativa. A més ha sigut el co-fundador del lloc web sobre viatges accessibles Accomable. És usuari de cadira de rodes, té un important blog (http://martynsibley.com) sobre viatges i és autor, conferenciant, i consultor per a diferents governs, empreses i entitats socials que treballen sobre inclusió.

Per la seua banda, Núria Azanza, juntament amb la seua parella, Juanjo Montiel, tots dos cecs, tenen des de 2010 u dels blogs de turisme inclusiu més influents d'Espanya, Sixsense.travel, https://blog.sixsense.travel/. A Núria l'acompanyava ahir el seu gos pigall, Oldo.

Els acompanyaven els seus assistents personals, així com Tatiana Alemany, Directora tècnica d'Accessibilitat Universal, Cultura i Turisme Inclusiu de PREDIF.

El Secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, va declarar en la recepció oficial en la Llotja de València que l'objectiu d'aquest Blog Trip és donar a conèixer l'oferta turística accessible de la Comunitat Valenciana i convertir-la en "una destinació de qualitat, capdavantera en turisme accessible i en la qual té cabuda un turisme per a tots, sense exclusió".