Festum Alonis en directe(s)

L’edició d’aquest any del festival de recreació històrica de la Marina Baixa es farà mitjançant Instagram Live del 27 d’abril al 3 de maig.

Festum Alonis és un festival de recreació històrica sobre la vida romana a la Marina Baixa. Des de 2012 ha sigut organitzat cada any per Vilamuseu, la Xarxa de Museus i Monuments de la Vila Joiosa, l’antiga ciutat romana d’Allon, i des de l’edició passada es va incorporar a l’esdeveniment el municipi de l’Alfàs del Pí, a través del Museu a l’aire lliure Vila romana de l’Albir, convertint-se així es un esdeveniment comarcal que abasta el que en el seu moment va ser el territorium d’Allon.

Enguany, malgrat la situació de confinament que estem vivint, no volem renunciar a la 9a edició de Festum Alonis, per això serà totalment en línia. Es converteix, amb això, en un dels primers esdeveniments de recreació històrica del panorama internacional que es realitza en aquest format, la qual cosa permetrà arribar a qualsevol lloc a través d’Internet.

A través dels comptes d’Instagram de Vilamuseu i Cultura de l’Alfàs, ens podrem connectar a directes amb recreadors i recreadores de l’Associació Hispània Romana. Cada dia ens comptaran, des de diferents punts de tota Espanya, aspectes molt interessants sobre la vida romana, que complementarem amb informació, peces i monuments de l’Allon romana.Alguns dels temes que es tracten en aquesta edició de Festum són l’escriptura romana, el tocador o la vestimenta femenina o ja les nostres clàssiques lluites de gladiadors i la indumentària militar. Aquesta modalitat permet la interacció amb l’audència, ja que es podran anar fent comentaris o preguntes en directe. En aquestes presentacions es destacaran també els aspectes més interessants del patrimoni romà de la Vila Joiosa i l’Alfàs al fil de cada tema.

El format en línia, a més, ens permet fer que enguany Festum Alonis es prolongue durant tota una setmana, del dilluns 27 d’abril al diumenge 3 de maig, amb directes a les 12h i a les 17h. Pots consultar el programa complet en les nostres xarxes socials o la nostra web www.vilamuseu.es/festumalonis-va Recorda seguir en Instagram a @Vilamuseu, @cultura_lasfas o @hispaniaromana. No te’ls pots perdre!

PROYECTO RELACIONADO