Finalitzen els sondejos arqueològics en el solar del futur Col·legi Álvaro Esquerdo

En les dues últimes setmanes s'han dut a terme, per part del Servei Municipal d'Arqueologia, els pertinents sondejos arqueològics previs en el terreny del futur Col·legi Álvaro Esquerdo, amb la col·laboració de les regidories de Serveis Tècnics i Urbanisme.

En el solar de 7756 m² s'han executat 10 sondejos arqueològics mitjançant màquina retroexcavadora realitzant un total de 263.64 m lineals de trinxera.

La superfície on se situa la parcel·la per a la futura obra es troba dins d'un Àrea de Vigilància Arqueològica per la proximitat d'una de les necròpolis romanes del nostre municipi. Per tant els treballs exercits eren necessaris segons la Llei de Patrimoni Cultural Valencià de 1998.

El resultat de la totalitat dels sondejos ha sigut negatiu ja que no s'han detectat cap estrat o estructura arqueològica.

En aquests moments s'està realitzant la memòria de la intervenció per a la seua presentació en Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport, amb la finalitat de que autoritze des del punt de vista patrimonial les obres per al futur col·legi.