Inauguració de la seu universitària de la Vila Joiosa en Vilamuseu

La Vila Joiosa s'ha incorporat a la xarxa de seus de la Universitat d'Alacant per la porta gran. L'acte de presentació en societat de la nova extensió universitària va congregar a més d'un centenar de persones en les instal·lacions de Vilamuseu, on es va presentar el logotip de la seu i els primers actes programats per als pròxims mesos.

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar i l'alcalde de la localitat, Andreu Verdú, van ser els encarregats de descobrir la placa de la Seu Universitària en la façana de les instal·lacions de Vilamuseu.

Palomar va assenyalar que “obrir una seu universitària a la Vila Joiosa era una aspiració que hui es fa realitat i que ens permetrà aportar tot el coneixement de la Universitat d'Alacant a la societat vilera i a tota la comarca”. El rector també va destacar que la seu “ha de ser un vehicle útil per a la societat i ha de servir per a abordar, des de la formació i la investigació, qüestions d'interés per al teixit social i econòmic de la comarca, com és el cas del turisme o l'aplicació de les noves tecnologies”.

Per la seua part l'alcalde de la Vila Joiosa, Andreu Verdú va declarar que “aquesta seu universitària té una gran importància per a la Vila. A més de suposar un sinergia de mutu benefici entre totes dues institucions, és un reconeixement a la localitat, a les seues possibilitats i a la seua vocació de convertir-se en referent acadèmic en matèria de patrimoni i noves tecnologies aplicades al turisme de la comarca” Verdú també va destacar que aquest vincle amb la Universitat d'Alacant, permet al municipi beneficiar-se “no sols en matèria acadèmica, sinó impulsant el desenvolupament econòmic, cultural i social de la Vila Joiosa”

El professor Jaime Ramis, va ser el primer a intervindre en un acte que va servir, entre altres qüestions, per a fer públic el logotip de la seu, fruit d'un concurs al qual s'han presentat més de 30 propostes. En la seua intervenció va assegurar que “la seu ha de respondre a la personalitat social, cultural i econòmica de la Vila i de la comarca i que ens ajude a preparar-nos per als desafiaments que ens proposa una societat tan canviant com la nostra”.

L'acte, al qual van assistir, a més de l'alcalde de la localitat i el rector, membres de l'equip de direcció de la Universitat d'Alacant i també de la corporació municipal, va comptar amb la presència de l'alcalde de Sant Vicent del Raspeig, Jesús Villar i del director general de Turisme de la Generalitat Valenciana, Herick Campos.

El Quartet de corda de l'Orquestra Filharmònica de la UA va ser l'encarregat de tancar l'acte amb la interpretació de diferents peces.