L'accessibilitat de Vilamuseu en un cupó de l'ONCE

L'accessibilitat universal de Vilamuseu apareix com a motiu en el cupó de l'ONCE del dilluns, 2 de març. Cinc milions i mig de cupons difondran aquest espai museístic de la Vila Joiosa.

Estela Medina, Directora de l'ONCE d'Alacant, Andreu Verdú, Alcalde de la Vila Joiosa, Antonio Espinosa, Director del Museu i Xente Sebastiá, Regidor de Patrimoni Històric de l'Ajuntament de la Vila Joiosa, han presentat aquest cupó.

Vilamuseu va obrir les seues portes al públic al novembre de 2016, encara que els seus orígens es remunten a 1973. Es troba en el solar de l'antic Col·legi Públic Álvaro Esquerdo, edifici d'estil eclèctic del qual s'ha conservat la façana.

El museu compta amb una excepcional col·lecció de fons locals, amb objectes fenicis, púnics i grecs. Destaca la col·lecció de ceràmica ibèrica pintada amb un estil propi de la Vila Joiosa, entre la qual es troba l'anomenat Got del llindar del més enllà.

Una altra característica important del Vilamuseu és la seua accessibilitat, que permet que les persones amb discapacitat gaudisquen dels seus fons. Per a as persones cegues o amb discapacitat visual, en el taulell d'informació i en cada pis existeixen plans tàctils amb audiodescripción i textos en braille i macrotipos que contenen un directori de tot l'edifici. A més, La senyalística del museu conté textos en macrotipo molt contrastats i amb pictogrames. Existeix un alt contrast de color entre les portes i les parets.

Per a persones amb altres discapacitats, el museu mostra una completa accessibilitat, en comptar amb bucle magnètic, codis QR, taulell amb altura adequada per a usuaris de cadires de rodes, entre altres mesures.

El Cupó Diari de l'ONCE ofereix, per 1,5 euros, 55 premis de 35.000 euros a les cinc xifres. A més, el client té l'oportunitat, per 0,5 euros més, de jugar també en la sèrie i guanyar 'La Paga' de 3.000 euros al mes durant 25 anys, que s'afegirà al premi de 35.000 euros.

Els cupons de l'ONCE es comercialitzen pels prop de 20.000 agents venedors que integren la seua xarxa de vendes. A més, es poden adquirir des de www.juegosonce.es, i en establiments autoritzats.