La programació de Vilakids estiu inclou un curs d'arqueologia subaquàtica per a xiquets

Vilamuseu ha organitzat un estiu més una gran quantitat d'activitats infantils. En aquesta edició, el programa Vilakids acull ‘Missió Arqueològica’, el curs d'arqueologia infantil ja consolidat en aquesta programació, que inclou, com a novetat, una edició subaquàtica amb el derelicte Bou Ferrer com a protagonista. Així mateix, s'han preparat quatre tallers diferents de dimarts a divendres.

‘Missió Arqueològica’ és un curs intensiu d'una setmana de durada, on els xiquets aprendran com és el treball dels arqueòlegs en el mitjà aquàtic, perquè al llarg del taller coneixeran, de primera mà, com es realitza el tractament de les peces als laboratoris de Vilamuseu. D'aquesta manera, se submergiran en les labors dels arqueòlegs per a experimentar tot el que li succeeix a una peça des  que és trobada fins que arriba a la vitrina del museu.

El primer dia, dimarts, es revelaran tots els secrets que alberga el Bou Ferrer, tals com el seu descobriment, el mètode d'excavació i els materials i eines necessaris per a dur a terme les tasques de recuperació del derelicte. Així mateix, el segon dia, dimecres, els participants duran a terme un baptisme de busseig, organitzat pel Centre d'Activitats Subaquàtiques AliSub, en piscina per a experimentar les sensacions dels arqueòlegs subaquàtics. El tercer dia, dijous, la restauradora de Vilamuseu mostrarà diverses peces procedents de les últimes campanyes d'excavació del Bou Ferrer i, a més, explicarà quin tractament s'han emprat per a la seua conservació fora de l'aigua. L'últim dia, divendres, els participants difondran i exposaran els resultats d'aquesta investigació científica que han dut a terme al llarg d'aquesta campanya d'arqueologia subaquàtica.

Aquest curs està dirigit a xiquets entre 8 i 14 anys. Es realitzarà en dos torns del 9 al 12 de juliol i del 20 al 23 d'agost. La durada és de tres hores diàries, de 9.00 a 12.00 hores i té un preu de 44 €. Les places són limitades pel que es requereix inscripció prèvia, que es podrà realitzar des de hui, 19 de juny, i fins al 30 de juny, excepte el 24, en el mostrador de Vilamuseu de 10.00 a 14.00 i de 18.00 a 21.30 hores.

A més, durant els mesos de juliol i agost es duran a terme diferents tallers cada dia de la setmana. Els dimarts es realitzaran jocs sobre les peces de l'exposició ‘Tresors de la Vila Joiosa’, els dimecres un taller de monedes de l'Antiguitat, els dijous es posaran en marxa un laboratori d'aromes i els divendres estaran dedicats a la pintura i il·lustració de Felip Baldó per a compondre un collage amb elements emblemàtics de la localitat vilera. Aquests tallers tenen una durada d'una hora i mitja, de 12.00 a 13.30 hores i un preu de 3€, i estan recomanats per a xiquets a partir de 5 anys.