Presentació de "Papers de la Vila, cròniques històriques dels segles XVII al XX"

El passat 16 de novembre es va presentar en Vilamuseu ‘Papers de la Vila, cròniques històriques dels segles XVII a XX’ de José Payá Nicolau que s'ha editat en format cd.

L'acte, que va reunir a un centenar de persones, va comptar amb la presència d'Albert Alcaraz, de l'Arxiu Municipal de la Vila Joiosa, qui ha realitzat el pròleg del llibre; Agustín Galiana, president de la Associació d'Estudis de la Marina Baixa (AEMABA), entitat que ha editat el cd amb la col·laboració de l'Ajuntament de la Vila Joiosa, que estava representat per la seua regidora de Patrimoni Històric i Cultura, Mª Ángeles Gualde.

Aquest cd reuneix més de 500 cròniques i més de 700 pàgines redactades durant anys i basades en documents de l'arxiu municipal. Albert Alcaraz va voler ressaltar el mèrit de José Payá “que ha sigut capaç d'explicar la història amb majúscules i les relacions entre les classes socials dels segles passats a través de successos quotidians”.

Per la seua banda el president de AEMABA, Agustín Galiana, va recalcar que la publicació del llibre en format cd permet “democratitzar el seu cost, a tal només 5 euros, i facilitar el treball als investigadors, ja que en ser text electrònic poden fer cerques en ell”.

“Gràcies al treball de José Payá i a la col·laboració de AEMABA tenim al nostre abast una gran part de la història de la nostra ciutat. Un exemplar que tots els vilers hauríem de tenir per a entendre millor el nostre passat i el nostre present” ha comentat Mª Ángeles Gualde, regidora de Patrimoni Històric i Cultura.