Una representació dels llocs i de les icones més emblemàtics de l'Ermita guanyadora del Premi de Pintura Ermita de Sant Antoni 'Memorial Jaime Morales'

Es van presentar al certamen 28 obres que es poden veure en Vilamuseu

La primera edició del Premi de Pintura Ermita de Sant Antoni «Memorial Jaime Morales» es va resoldre el passat divendres en Vilamuseu en el transcurs d'un acte que va homenatjar el pintor local, Jaume Morales. Aquest certamen ha estat organitzat per la gestora de les festes de l'Ermita de Sant Antoni i Amics dels Bous i ha comptat amb la col·laboració de la Regidoria de Festes.

L'obra guanyadora té com a títol Sant Antoni i representa llocs i icones emblemàtics d'aquest barri viler, com ara la torre de l'església, l'horta o la imatge del Sant. L'autora és Ángela Gordero que va presentar l'obra sota el títol de Sant Antoni. Aquesta imatge serà la portada del llibre de festes d'enguany.

El segon premi va ser per a Salvador González, amb una obra titulada La Ermita en què es pot veure el paisatge d'aquest tradicional barri amb la torre d'església sobresortint entre totes les cases. A més, es va lliurar un premi especial per a joves talents. La guardonada va ser Eva Payá amb una obra en què es veu la imatge del crist natzarè al seu pas per l'església, el títol del quadre és Nazareno.

Després del lliurament de premis es va realitzar un homenatge al pintor viler Jaime Morales, a qui està dedicat aquest certamen artístic, que estava representat per la seua vídua i fills. José Antonio Sirvent, president d'Amics dels Bous, va ser l'encarregat de fer el discurs que va repassar l'obra de Morales. La família de l'artista ha volgut cedir un dels seus quadres per poder recaptar fons per a les festes mitjançant una subhasta.

El jurat d'aquest concurs va estar format per Evaristo Alguacil com a president i per Antonio Espinosa, director de Vilamuseu, i Jaime Morales, fill del pintor homònim. Les 28 obres presentades al certamen romandran exposades en Vilamuseu des de divendres passat fins el diumenge 4 de març.