Vilamuseu llança el programa educatiu del curs 2019/2020 amb totes les activitats gratuïtes

Vilamuseu llança, un any més, el seu programa educatiu per al curs acadèmic que inclou activitats des d'Educació Infantil fins a Batxillerat. Els principals objectius del programa són donar a conéixer el ric patrimoni cultural del municipi i les col·leccions del museu, així com fomentar en xiquets i joves l'interés per la cultura i l'estima pel patrimoni històric.

L'oferta inclou activitats en les exposicions ‘Tresors de la Vila Joiosa’, ‘Esclavxs de la bellesa. Vestit i adorn personal en l'Antiguitat’ i la renovada exposició ‘El Bou Ferrer: un jaciment extraordinari’ en Vilamuseu i també a la Casa Museu La Barbera dels Aragonés.

Vilamuseu també gestiona altres recursos patrimonials del municipi com la Torre Romana de Sant Josep o el Santuari iber de la Malladeta i ofereix, per als grups escolars que ho sol·liciten amb suficient antelació, assessorament per a realitzar una visita autònoma a aquests recursos o bé una activitat puntual amb personal del museu.

Les activitats han sigut dissenyades per cicles educatius ateses les característiques concretes de cada etapa. Per a Educació Infantil es proposen activitats molt sensorials i es facilita un material per a preparar la visita a l'aula. En Primària s'aposta pel joc en equip i el descobriment d'enigmes; i en Secundària s'aprofundeix en conceptes relacionats amb la construcció social de la bellesa, l'autoestima i l'autoconcepte i la imatge en les xarxes socials.

Vilamuseu és un museu al servei de la societat, una institució pública amb múltiples funcions, entre les quals l'educació i la transmissió dels valors de l'extraordinari patrimoni cultural i natural de la Vila Joiosa és una prioritat. Amb la finalitat de facilitar l'accés de tot l'alumnat a les activitats del programa educatiu, enguany seran gratuïtes.

Es pot veure i descarregar el programa educatiu de Vilamuseu per etapes en la web www.vilamuseu.es/educacion-va o sol·licitar-ho per correu electrònic. Els centres educatius ja poden fer la seua reserva per a aquest curs en els telèfons: 966508356 / 628993175 o per correu electrònic a vilakids@villajoyosa.com. El calendari d'activitats comprén de l'1 d'octubre 2019 al 20 de juny de 2020 en horari de 10.00 a 15.00 hores de dimarts a divendres.