Vilamuseu i l'Arxiu Municipal de la Vila Joiosa documentaran aquest dissabte amb ajuda ciutadana l'actual moment històric

El coronavirus o COVID-19, el confinament, els aplaudiments... prompte seran història. I la història, com ens diu l’equip de Vilamuseu, “ha der ser documentada”. Així el museu viler encarregat de guardar i preservar la història de la Vila Joiosa i l’Arxiu Municipal, conviden a la ciutadania de la Vila Joiosa a documentar aquest moment històric.

Aquest dissabte 25 d’abril a les 8 de la vesprada, et proposem eixir al balcó i que graves un vídeo dels aplaudiments al teu carrer o el lloc on vius a la Vila Joiosa. “Volem que estiguen tots els carrers, llocs i indrets en els quals s’estiga treballant a la Vila Joiosa”, asseguren des del museu. “Els guardarem en Vilamuseu i en l’Arxiu Municipal com a document històric per a la posteritat, que serveixen d’aprenentatge o futures exposicions, a més de fer un vídeo amb tots ells”.

Envia el teu vídeo al Whatsapp 628993175 o al correu electrònic vilamuseu@villajoyosa.com, indicant el teu nom, el carrer i el número, o el lloc on l’has gravat. Se sol·licita, que l’enregistrament dels vídeos es faça en format horitzontal.

“Volem que les persones que des de les seues cases mostren el seu compromís amb tots i totes, amb els treballadors sanitaris, forces de seguretat, personal de botigues d’alimentació, neteja, o de qualsevol altre col·lectiu essencial que no han cessat la seua activitat durant aquests dies de crisis, agraint la seua labor cada dia a les 8 de la vesprada; volem que el seu testimoni siga un llegat per sempre. Que ens permeta mostrar-ho a generacions futures, ensenyar-los com ho combatem i que els servisca per a aprendre de la nostra experiéncia”, ha declarat l’edil de Patrimoni Històric, Xente Sebastià.

Més endavant, quan les restriccions de l’actual estat d’alarma ho permeten, des de Vilamuseu i l’Arxiu Municipal se sol·licitarà no sols vídeos, sinó també la Memòria gràfica i material d’aquest moment que és història: pancartes, fotografies, dibuixos, diaris, escrits, cartells, objectes quotidians, vídeos, reflexions personal, com ho ha viscut la teua família o la teua empresa o la teua associació, iniciatives solidàries... “Així podrem transmetre al futur les lliçons que hem aprés, la solidaritat, l’esforç, la imaginació, creativitat... i com ens hem enfrontat a una situació insòlita”, finalitza l’edil de Patrimoni Històric.