Portem a l'Hospital Comarcal l'exposició "Creadors valencians pels Drets Humans"

L'exposició ‘Creadors valencians pels drets humans. 70 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans’, de la Universitat de València i Amnistia Internacional, s'exposa des de hui a l'Hospital Marina Baixa de la Vila. La mostra original, visitable en Vilamuseu, està composta per 30 imatges de gran format dissenyades i il·lustrades per artistes de la Comunitat Valenciana. En aquesta ocasió, l'exposició es mostra en un format menor facilitat per Amnistia Internacional; i s'exposarà durant les pròximes setmanes en hall de l'hospital comarcal.

Cadascun dels artistes, entre els quals es troben diversos Premis Nacionals, il·lustra des d'una visió optimista els 30 principis recollits en el document que marca una fita en la història dels drets humans amb motiu de la celebració de la seua 70 aniversari.

“Estem acostumats a veure aquestes exposicions en museus o galeries d'art. La musealització del hall de l'Hospital Marina Baixa, permet la difusió d'aquesta exposició fora del museu, dinamitzant un lloc d'espera, i convidant a la reflexió social” assegura Carmina Bonmatí, Tècnica de Museus i Exposicions de Vilamuseu.

“És una satisfacció veure com a diferents entitats com l'Ajuntament de la Vila, a través de Vilamuseu, l'Hospital Marina Baixa, Amnistia Internacional i la Universitat de València, col·laboren en la difusió d'aquesta magnífica exposició que reuneix professionalitat artística i valors ètics a parts igual.” Verdú afegix que “la difusió i la defensa dels Drets Humans Universals, actualment, és tan necessària com urgent en la nostra societat”.

“Per desgràcia, els drets humans es veuen constantment amenaçats per les polítiques regressives dels qui exerceixen el lideratge en el món. Com a governants, ens sentim en l'obligació de complir amb ells i promulgar la seua difusió en benefici del seu coneixement; i aquesta exposició és una fantàstica oportunitat per a això”, afirma Xente Sebastià, regidor de Patrimoni Històric de la Vila Joiosa.

“Cada dia es vulneren els drets humans i el posicionament d'aquesta exposició és just el contrari, tracta de ser un altaveu que consciencie al públic sobre la importància de defensar els principis de la Declaració Universal dels Drets Humans” assenyalen des d'Amnistia Internacional Marina Baixa.

Amnistia Internacional en l'actualitat compta amb el suport de més de set milions de veus a tot el món. La seua labor al costat de la Universitat de València, impulsora d'una consciència crítica, conflueix en aquesta exposició per a reclamar la qualitat i dignitat en la vida.