Centenari de la mort del Capità Cristóbal Morales Ferrándiz

Hui 21 de juliol de 2023 es compleix el centenari de la defunció del Capità Morales Ferrándiz (1870 – 1923). Es tracta d'un personatge de gran rellevància, pertanyent a una família de reconeguts marins ja que va ser net de l'Almirall Ferrándiz i nebot del Capità i Ministre de Marina José Ferrándiz Niño.

Cristóbal Morales va ser capità de diversos vapors de la Companyia Transatlàntica, inclòs el que va ser el transatlàntic més luxós d'Espanya en el seu temps, el vapor Reina Victòria Eugenia, en el qual podien viatjar 1500 passatgers i 300 tripulants. En aquest vaixeill va realitzar el seu últim viatge sent capità, ja que va morir a bord en la travessia entre Tenerife i Montevideo el 21 de juliol de 1923.

Des de Vilamuseu estem treballant en una xicoteta exposició sobre el Capità Morales i sobre el Reina Victòria Eugenia que s'emmarca dins del projecte Veus de la Mar del Museu Marítim de Barcelona, al qual es va sumar Vilamuseu l'estiu passat i en el qual col·laboren alguns voluntaris. Pròximament tindrem les dates de l'exposició i més informació sobre els continguts.