Ibermuseos ens tria com a museu de referència en matèria social, cultural, ambiental i de gestió

Vilamuseu ha sigut triat com un dels 50 museus de referència en matèria social, cultural, ambiental i de gestió econòmica dels 12 països iberoamericans vinculats a la Secretaria General Iberoamericana de la xarxa Ibermuseos. Aquest organisme intergovernamental és l\'organitzador de les Cimeres Iberoamericanes.

Vilamuseu és un dels sis museus espanyols triats, a proposta de la Subdirecció General de Museus Estatals del Ministeri de Cultura, que se sumen als de la resta de països. Aquests 50 museus han sigut seleccionats entre els 7.101 que formen part del Registre de Museus Iberoamericans, encara que en realitat existeixen més de 10.000 museus en aquest àmbit. És a dir, solament 1 de cada 200 museus iberoamericans i 1 de cada 250 museus espanyols ha sigut escollit.

La presidenta del Consell Intergovernamental d’Ibermuseos, Sra. Zavala, ha transmès en un escrit la felicitació a Vilamuseu «per haver sigut seleccionat en la Mostra per a la Cartografia i anàlisi d\'iniciatives en sostenibilitat del sector museal als països d\'Iberoamèrica. Un reconeixement al treball que ve exercint en matèria social, cultural, ambiental i econòmica, promovent una gestió que responga a les necessitats del seu entorn i valorant el patrimoni museológic per a les generacions presents i futures, permetent a més el reconeixement de la seua labor en la regió iberoamericana».

Vilamuseu participarà en els pròxims mesos en aquest complex projecte d\'Anàlisi internacional de bones pràctiques en museus, mitjançant minucioses entrevistes virtuals entre l\'equip directiu del museu i la Consultora que dirigeix els treballs a Brasil. L\'accessibilitat i inclusió, la participació ciutadana, el reciclatge de materials expositius i el baix impacte mediambiental són alguns dels punts forts valorats per a escollir a Vilamuseu.

Ibermuseos compta amb la col·laboració administrativa de l\'Organització d\'estats Iberoamericans (OEI) i el suport financer de l\'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID), que ja va convidar en 2009 al director de Vilamuseu a impartir sessions de formació en el Centre Cultural Sao Paulo (Brasil) en el Seminari Internacional \"Acesso em Revers\", com a referent espanyol en accessibilitat a museus.