"Posidonia i canvi climàtic" de l'Institut d'Ecologia Litoral, a Vilamuseu

L'exposició "Posidònia i canvi climàtic" de l'Institut d'Ecologia Litoral s'exposarà en Vilamuseu, del 10 de gener al 2 de febrer.

L'exposició consta de 10 panells que expliquen els conceptes bàsics sobre canvi climàtic, calfament global i efecte d'hivernacle, ressaltant la importància de les prades de Posidònia com a ecosistema. En els panells informatius, s'analitzen els principals efectes del canvi climàtic en el medi marí, a les platges i en l'economia local. A més, a través de 8 cubs, que suposen la part interactiva de l'exposició, es poden treballar de manera didàctica alguns dels continguts de l'exposició.

El dijous 9 de gener a les 19.00 hores, tindrà lloc a la sala de conferències de Vilamuseu, un col·loqui d'inauguració per a presentar l'exposició, a càrrec del Dr. Alejandro Triviño Pérez, Investigador de l'Institut d'Ecologia Litoral, que amb la seua ponència “La protecció de les costes enfront del canvi climàtic” parlarà dels efectes del canvi climàtic, i com aquests s'estan manifestant en les nostres costes.

Davant aquestes circumstàncies, assegura el Dr. Triviño, “es requereix l'aplicació de mesures de gestió encaminades a l'adaptació de l'entorn litoral a aquesta realitat que es mostra evident. La conservació de les prades de Posidònia oceànica, així com la correcta gestió de les fulles mortes que arriben a les costes, són dos elements clau per a l'adaptació i mitigació dels fenòmens de l'erosió costanera lligats al canvi climàtic.”

L'exposició "Posidònia i canvi climàtic" es podrà visitar en Vilamuseu del 10 de gener al 2 de febrer en l'horari habitual del museu, de dimarts a dissabte de 10.00 a 19.00 hores i diumenges i festius de 10.00 a 14.00 hores. Es poden concertar visites guiades per a grups contactant amb la Regidoria de Medi Ambient, a través del telèfon 96 650 82 83.