Vilamuseu estrena visita teatralitzada a l'exposició "Esclaus i esclaves de la bellesa"

Vilamuseu estrena visita teatralitzada a l'exposició Esclaus i esclaves de la bellesa

El proper 2 d'agost Vilamuseu llança la visita teatralitzada a la seua nova exposició Esclaus i esclaves bellesa. Es tracta d'una forma divertida i amena de conèixer les peces i continguts de l'exposició, sense perdre el rigor en la informació que s'ofereix als visitants.

L'exposició "Esclaus i esclaves de la bellesa. Vestit i adornament personal en l'Antiguitat" fa un recorregut per aspectes del vestit, la imatge i cura personal en les diferents cultures de l'Antiguitat a través de peces arqueològiques trobades a la Vila Joiosa i també d'escenografies, rèpliques de peces, de vestuari, de pentinats, etc. que ens acosten la forma de vida des de la colònia fenícia fins a la ciutat romana d'Allon. De les 150 peces exposades 115 es mostren al públic per primera vegada. Algunes d'elles són de gran valor arqueològic, com una magnífica terracota grega, els vasos ibers dels guerrers de Poble Nou, l'alabastron egipci, un guttus fenici en forma d'ànec, etc.

En la visita teatralitzada els visitants han d'ajudar un personatge d'època ibèrica a complir la seua comesa i, mentrestant, aquest els va explicant tot el que sap sobre confecció, tints, cosmètica i joies tant de la seua cultura com dels romans. El personatge se situa cap a l'any 45 a. C., i la ciutat ibera pertanyia a Roma des de feia un segle i mig, de manera que ambdues cultures convivien. És, per tant, una visita molt participativa, divertida i sensorial que gaudirà tota la família.

Vilamuseu va ser un dels museus pioners en llançar visites teatralitzades a la província fa una dècada. En elles preval la participació sobre la representació, per convertir-les en una experiència per a tots els públics.
Les visites teatralitzades seran els dijous a les 19.30 h i els dissabtes a les 11.30 h. i tindran un cost de 2 € més l'entrada al museu.