Vilamuseu segueix obert online

En aquests temps extraordinaris d'alerta sanitària i quarantena social, Vilamuseu ha preparat una sèrie d'iniciatives en els mitjans que va molt més allà de les visites presencials. Per a això, l'equip de Vilamuseu ha llançat una sèrie d'iniciatives simultàniament en valencià, castellà i anglés des de divendres passat 13 de març.

La primera consisteix a pujar una peça cada dia a les seues xarxes socials Facebook i Instagram mentre dure el tancament al públic del museu. Seleccionen les seues millors peces i busquen curiositats d'elles per a compartir-les amb els seus visitants.

“Cada publicació porta entre 2 i 3 hores de treball per a investigar-les una mica més, buscar la seua faceta més interessant i traduir-les als tres idiomes” assegura el Cap de Servei Municipal de Patrimoni Històric i Museu, Antonio Espinosa.

Vilamuseu ha rebut amb sorpresa el càlid acolliment de la iniciativa, que només en Facebook ja ha tingut un abast de més de 40.000 persones i més de 1500 reaccions (M'agrada, vegades que s'ha compartit…) només en els primers 4 dies, la qual cosa dóna sentit a l'esforç que suposa.

A això s'ha sumat des del dilluns 16 de març, un programa diari en Onda Cero Marina Baixa, a manera de visita virtual a les peces clau de Vilamuseu. En aquest programa el director del museu compta els secrets més íntims de peces excepcionals de la seua col·lecció.

“Els museus tenen l'obligació d'aprofitar la tecnologia per a continuar sent mitjans culturals al servei de la societat. Amb això compleixen una doble funció de divulgació del patrimoni i d'entreteniment mentre dure la quarantena” assegura l'edil de Patrimoni Històric, Xente Sebastià.

Des d'ahir, s'afigen 2 iniciatives des del museu. En primer lloc, vídeos en els tres idiomes amb visites virtuals a espais especials del museu (magatzems, laboratoris, zones de treball, detalls curiosos de les exposicions…). Aquestes visites virtuals s'oferiran 2 o 3 vegades a la setmana, en la mesura que ho permeta el personal disponible per a fer els enregistraments.

Finalment, també s'ha llançat des del museu una campanya de participació ciutadana per a conservar la història d'aquests moments, com a patrimoni immaterial. Recordant el poema d'Antonio Machado: "Tot passa i tot queda”, Vilamuseu ens proposa enviar un missatge breu d'àudio, foto o vídeo al whatsapp de Vilamuseu (628 993 175), en qualsevol llengua, comptant com estàs passant la quarantena, què està succeint i quin missatge t'agradaria transmetre. Aquest testimoniatge quedarà com a document històric perquè tot passe i tot quede.