Pepe Payá, Director Honorari de Vilamuseu

Vilamuseu va celebrar ahir en les seues instal·lacions un emotiu acte en el qual es va nomenar al cronista oficial de la Vila Joiosa, Pepe Payá, director honorari del museu municipal. L'acte va estar presidit per l'alcalde de la Vila Joiosa, Andreu Verdú.

Durant l'acte de nomenament es va visitar el lloc de Vilamuseu en el qual s'ha penjat un retrat del nou director honorari amb una inscripció que resumeix la seua biografia. Payá es va mostrar molt agraït per aquest gest.

José Payá Nicolau ajudava al seu pare en el taller de botes de vi mentre cursava per lliure Peritatge Mercantil i Magisteri i prenia notes en un faristol. Així comença la seua marxa de poeta, tantes vegades premiada, i d'escriptor de novel·les i llibres d'assaig centrats en la història de la Vila Joiosa. Des dels anys seixanta dirigeix i col·labora en nombrosos periòdics. En 1968 el diari Informació ho declara «Home de l'Any de la província».

És el cronista oficial de la Vila Joiosa i descobridor del text de la Carta Pobla en 1987. Al capdavant d'un grup de voluntaris, com a director de la Casa de la Cultura, va crear des de 1973 el Museu Etnogràfic i Històric, origen de Vilamuseu.