Vilamuseu reobri les seues portes garantint la seguretat dels seus visitants

A partir del 19 de maig, Vilamuseu reobre les seues portes amb adaptacions basades en el Pla per a la transició cap a una nova normalitat del Ministeri de Sanitat que garanteixen la seguretat dels visitants i treballadors per tornar a gaudir del museu, així com les recomanacions de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

L'aforament màxim del museu es redueix a un terç de què és habitual per garantir que es puga mantenir en tot moment la distància de seguretat en espais de circulació i exposicions. L'entrada serà gratuïta per a tothom com a promoció mentre es tramita la proposta de gratuïtat en els mesos de maig i juny, com a mesura social i a l'espera de la implantació de pagament amb targeta, per evitar el pagament en metàl·lic. Serà obligatori l'ús de mascaretes per accedir al museu i hi haurà a totes les plantes solució hidroalcohòlica per a les mans, entre altres mesures.

De moment les visites seran individuals o en grup familiar de menys de 10 persones respectant la distància de seguretat de 2 metres. Pròximament s'informarà sobre la represa de visites guiades i altres activitats. La Casa Museu la Barbera dels Aragonés obrirà al públic més endavant, quan es puguen complir les mesures en següents fases de la desescalada.

Temporalment no es podrà fer ús dels recursos sensorials com dispensadors d'aromes o peces tàctils d'acord amb l'ordre ministerial SND/399/2020, de 9 de maig, però esperem poder anar normalitzant el seu ús en d’ací a poc temps amb les mesures de protecció que siguen necessàries.

Amb totes aquestes accions i les noves normes d'accés que es donaran a l'entrada, Vilamuseu es converteix en un museu segur per als visitants i els treballadors. Gradualment s'anirà adaptant al procés de desescalada.

A partir del 23 de juny tornem a l'horari habitual d'estiu:
de dimarts a dissabte de 10 a 14 h i de 18 a 21,30 h
diumenge i festius: de 10 a 14 h