La primera sorpresa no s'ha fet esperar: en obrir la primera caixa per a començar a planificar els treballs ha aparegut una caixa amb els negatius de cristall de les fotografies que Antonio Linares va fer de les excavacions del Pare Belda en la vil·la monumental romana de Torre la Creu. En elles apareixen els mosaics i les talles murals hui exposats en el Marq (Museu Arqueològic d'Alacant), en el moment del seu descobriment, i al propi director del Museu Provincial, el Prevere José Belda. Corrien els anys 1946 i 1947.
Es tracta d'un document gràfic inèdit i de gran interés per a la història de l'arqueologia valenciana, i alhora d'un document que ajudarà a conéixer millor aquest important jaciment, una de les vil·les romanes més espectaculars que es coneixen en terres valencianes. De fet, la seua complexa decoració de talles en algeps amb motius geomètrics i de figures humanes i animals, que apareix en alguna de les fotografies, és única en la Península Ibèrica i ha sigut objecte d'encesos debats científics sobre la seua data tardoromana o la seua pertinença a un possible palau islàmic.
Les fotografies de Linares són molt més que un document gràfic: són en si mateixes obres d'art, instantànies calculades per a guardar una composició perfecta, atenent cada detall de la llum, a l'enquadrament o els elements que apareixen en elles. Bona prova és la fotografia del Pare Belda amb la seua proverbial sotana, assegut sobre un testimoni de terra, concentrat mentre pren notes al costat de l'hipocaust dels banys termals de la vil·la; darrere dos operaris excavant, i al fons l'olivar de l'horta vilera.