Vilamuseu estrena nova ordenança de preus públics per a fer un pas més com a museu social

Fa uns dies va entrar en vigor la nova ordenança de preu públic que estableix el cost de l'entrada i de diferents activitats i productes de Vilamuseu. L'ordenança anterior ha sigut modificada amb l'objectiu de facilitar l'accés al museu al major nombre de persones. D'aquesta manera, Vilamuseu reforça el seu caràcter de museu social, en el qual és un referent internacional en aspectes com a accessibilitat i inclusió sociocultural.

Un dels principals canvis és la gratuïtat fins als 18 anys per a totes les persones i fins als 25 anys si acrediten que són estudiants. Amb això, el museu potencia el seu vessant educatiu, cultural i d'oci per a la joventut, un públic que ha vingut creixent sensiblement en el museu en els últims anys.

Una altra de les principals novetats de la nova Ordenança és la passada anual per tan sols 5 €, que a més inclou l'assistència a dues visites guiades. Amb això la Regidoria de Patrimoni Històric busca fomentar que el públic, especialment el de proximitat (local i comarcal), repetisca visita i accedisca al museu quan vulga, encara que siga per a veure una sola peça, per a gaudir sense presses i per parts d'una exposició, o potser per a inspirar-se. També es pretén promocionar el servei de visites guiades, amb el qual el públic pot aprofundir més en les exposicions, visitar i comprendre el treball de laboratoris que hi ha darrere de peça o resoldre els seus dubtes.

Una altra de les novetats és la consideració de “grup” quan es tracta de 10 persones, en lloc de 15 com fins ara, amb la corresponent reducció del preu d'entrada. La pandèmia del COVID-19 ens ha canviat la manera d'accedir a les activitats quotidianes i d'oci, també als museus, potenciant la visita en parella o en grups més reduïts. Vilamuseu ha explorat diferents maneres d'adaptar-se als nous temps des que es va permetre obrir les portes dels museus, que van ser els primers centres culturals i d'oci a fer-ho.