L'exposició Música, pólvora i desembarc celebra la seua “Mig Any” amb una setmana d'activitats especials

L'exposició “Música, pólvora i desembarc” arriba aquest mes de març al seu equador. Es va inaugurar a l'agost de 2021 i es preveu la seua clausura per a gener de 2025. Per aquest motiu durant la setmana del 28 a l'1 d'abril se celebrarà una programació especial del “Mig Any” -si prenem la terminologia festera- de l'exposició amb la col·laboració de les regidories de Patrimoni Històric, Festes, Onda Cero, l'Associació Santa Marta, l'Arxiu Municipal, la Seu Universitària i la Parròquia de l'Asunción.

La celebració comença el dimarts a les 12.30 h amb el directe des de Vilamuseu programa “Més d'un Marina Baixa” d'Onda Cero i continua a la vesprada a les 18.30 h amb la presentació d'algunes novetats en l'exposició, seguida de la presentació del llibre ”La Filà de Dionisi: sociabilitat, diversió i transgressió en la festa de moros i cristians” a càrrec del seu autor, Albert Alcaraz, arxiver municipal, a les 19 h.

El dijous 30 a les 14.30 h el programa de ràdio: “Comunitat Valenciana en l'ona” donarà a conéixer en directe per a tota la Comunitat Valenciana els detalls d'aquesta exposició en la qual es rememora el passat corsari de La Vila Joiosa com a origen de les festes de Moros i Cristians i del seu acte principal, el “Desembarc”.
A més, els dies 29, 30 i 31 a les 18 h hi haurà visites guiades especials a l'exposició. Seran gratuïtes i sense reserva prèvia fins a completar l'aforament.

Finalment el dissabte 1 d'abril Vilamuseu ofereix una activitat de Vilakids, “Corsaris d'ací i d'allà” que es realitzarà en dos passes: el primer de 10.30 a 11.30 h per a xiquets i xiquetes de 3 a 6 anys, i el segon de 12 a 13.30 h per a xiquets i xiquetes de 7 a 12 anys. Les reserves es poden realitzar via Whatsapp al telèfon 628 993 175.

També el dissabte en Vilamuseu tindrà lloc d'11 a 12.30 h una masterclass de maquillatge de festes impartida per Patricia Lloret Llorca, coneguda en xarxes socials com Mywarpaints_byPatri.

Per a tancar el programa, l'Associació Santa Marta traslladarà a les 13h el jou de la campana Santa Marta que es va substituir després de la restauració de campanar fins a Vilamuseu, on s'exposarà fins a principis de maig. Finalment a les 18.30 h tindrà lloc a la sala A de Vilamuseu la presentació del Primer Simposi de Desembarc, en una roda de premsa oberta al públic.