Vilamuseu inaugura un nou espai d'exposició: l'àrea de "Novetats"

Vilamuseu renova amb freqüència les peces que exposa. En les exposicions sol es mostra una xicoteta part dels fons perquè l'objectiu és que el visitant trobe més qualitat que quantitat, amb les peces ben explicades i sempre destacant el seu costat més curiós i interessant.

Des de hui comptem amb un nou espai dedicat a “Novetats”, que fa realitat una part del projecte de l'exposició permanent. No sols serà un lloc per a exposar peces nouvingudes al museu, fins i tot abans de restaurar-les, sinó també per a aquelles altres que hem investigat recentment i de les quals podem mostrar un nou enfocament o detalls inèdits.

Obrim aquest apartat dues peces procedents de la Casa Museu La Barbera dels Aragonés. S'exposen juntes sota el títol “Quan el Japó va seduir a Occident… abans del manga. Objectes d'estil japonés de la Barbera dels Aragonés”. Són una sopera individual i una safata i raspall per a recollir molles que ens parlen d'un període concret de la història del Japó: el moment en què el món va quedar fascinat davant l'art i la cultura d'un país que havia tingut les seues fronteres tancades durant 250 anys.
La novetat d'aquestes peces és que aprofundim la seua investigació per a pujar-les a les xarxes socials de Vilamuseu durant el confinament per la pandèmia de la Covid-19, i descubrinos aspectes molt interessants sobre elles, que ara compartim amb el públic.

També hem treballat perquè totes les persones tinguen accés a conéixer aquestes dues curioses peces. Per això oferim un vídeo interpretatiu en castellà, valencià i anglés, textos en llenguatge fàcil i pictogrames de comunicació augmentativa. També es pot accedir per mitjà d'un QR a l'audiodescripció de totes dues peces i a un vídeo en llengua de signes espanyola.

Aquesta mostra podrà veure's en el pis 1 durant els mesos de juliol i agost. Al setembre la substituiran altres peces que ens comptaran altres novetats del museu.