Dis-nos quin és el teu lloc de la Vila en el Dia Internacional dels Monuments i Llocs

Aquest temps de confinament ens ha fet pensar en els bons moments que hem passat, on estiguérem l'últim cap de setmana, l’última vegada que anàrem a un restaurant. Llocs on ens trobem amb els amics o la família o fins i tot, recordem l’última vegada que eixirem de viatge. En definitiva, pensem en tots eixos llocs que trobem a faltar i als quals ens agradaria tornar-hi.

El 18 d’abril és el Dia Internacional dels Monuments i Llocs. Amb aquesta celebració l'ICOMOS (Consell Internacional de Monuments i Llocs) busca sensibilitzar i donar a conéixer la riquesa patrimonial que posseïx la humanitat per al seu millor coneixement i protecció. En concret, el lema d’enguany és “Cultures Compartides, Patrimoni Compartit, Responsabilitat Compartida”. Amb això, i entenent la situació en la qual ens trobem actualment, ens agradaria descobrir quins són els llocs més estimats de la Vila Joiosa, siguen monuments, platges, racons de la ciutat, etc. Per descomptat ho farem des de casa.

Proposem compartir fotografies en les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram) de llocs de la Vila Joiosa: els que més trobem a faltar, els més emblemàtics al llarg de la història, els més populars tant en una època o una altra. No cal viure a la Vila, qualsevol que conega la ciutat pot tindre un lloc que li semble especial per alguna raó. Per a poder comptabilitzar-los i fer un rànquing dels llocs més compartits és necessari que s’etiquete a @Vilamuseu i que es pose almenys una d’aquestes etiquetes #llocsdemavila #lugaresdemivila.

La Vila compta amb importants monuments, molts d'ells declarats Béns d'Interés Cultural però també compta amb molts llocs especials que és necessari conéixer per a protegir-los perquè són importants per a les persones, i aquesta és una responsabilitat compartida, com diu el lema de l'ICOMOS per a 2020.

Comptabilitzarem les fotos que es compartisquen des del 18 al 24 d'abril i després publicarem els resultats.

D'altra banda, continuarem publicant cada dia contingut curiós i interessant del nostre patrimoni, però del 18 al 24 d'abril en lloc de contar històries a partir de les peces dels fons de Vilamuseu ho farem a partir de monuments de la Vila Joiosa.