El Bou Ferrer en la TV alemana Westdeutscher Rundfunk

El canal alemany de TV Westdeutscher Rundfunk es desplaça a la Vila Joiosa a gravar Vilamuseu, el derelicte Bou Ferrer i el Club Nàutic per a Wunderschön (www.wunderschoen.wdr.de), per a un dels programes sobre viatges i turisme més coneguts de la TV Alemanya, que s'emet els diumenges a la vesprada. El capítol té per títol “D'Alacant a València”, i un dels elements destacats serà el derelicte Bou Ferrer de la Vila Joiosa.

El 4 i 5 de maig l'equip de rodatge ha estat a La Vila Joiosa, on ha estat rodant imatges amb la presentadora del programa, Tamina Kallert, i en Vilamuseu, on ha filmat l'exposició, els magatzems i els laboratoris de restauració del derelicte Bou Ferrer.

El rodatge ha dedicat una especial atenció als processos de treball de l'equip del museu, com el muntatge i estiba de les caixes del anforario, fabricades amb palets reciclats, on es conserven 700 àmfores del derelicte; la restauració dels lingots de plom, els majors trobats en l'Imperi romà, amb els segells de l'emperador Neró; o el laboratori humit de segona dessalació, on les àmfores acaben el seu cicle de neteja abans de passar al magatzem. Tot això es pot veure en les visites guiades que ofereix Vilamuseu.

La guionista del programa s'ha interessat especialment per algunes de les peces més extraordinàries del jaciment, a més de les àmfores i els lingots, com la clau de ferro del rebost del vaixell o les volanderes de fusta per les quals corrien els caps per a hissar les veles de la nau, que es poden veure en l'exposició intel·ligent sobre el derelicte en Vilamuseu.

Igualment l'equip s'ha desplaçat al Club Nàutic, on han embarcat amb els descobridors del derelicte, Antoine Ferrer i José Bou, per a rodar imatges marítimes. I la Fundació General de la Universitat d'Alacant facilitarà al canal imatges subaquàtiques d'alta qualitat.

Amb això, un dels actius turístics més importants de Vilamuseu i de La Vila Joiosa, el derelicte Bou Ferrer, primer derelicte declarat d'interés cultural a la Comunitat Valenciana, i un dels primers set béns del Registre Mundial de Millors Pràctiques del Patrimoni Cultural Subaquàtic d'UNESCO, creat en 2017, té un immillorable altaveu en el mercat del turisme alemany.

El programa s'emetrà dins de diversos mesos, una vegada finalitzat el procés d'edició.