El Museu Arqueològic de Gandia comptarà en la seua exposició permanent amb dos peces de Vilamuseu

El Museu Arqueològic de Gandia (MAGa) inaugura el dia 22 de desembre una nova sala d'exposició permanent dedicada al món antic, dins de l'edifici principal del Museu. Perquè formen part d'aquesta exposició permanent, el Maga ha sol·licitat a Vilamuseu la cessió temporal de dues peces del carregament del derelicte Bou Ferrer, ja que no compta amb peces d'aquestes característiques en els seus fons. El Bou Ferrer és un projecte molt rellevant a nivell internacional, ja que amb el seu carregament d'unes 4000 àmfores, es tracta de la nau romana més gran del Mediterrani en procés d'excavació, però també és crucial per a entendre el comerç marítim al Mediterrani antic i en el Maga les nostres peces serviran per a explicar aquest tema.

Les peces en qüestió són una àmfora Dressel 7-11 del carregament principal del derelicte que transportava salsa de peix i un lingot de plom del carregament secundari, que té un pes de 65,400 kg i porta les contramarcas - IMP.GER; - AVG que identifiquen com a destinatari del carregament al mateix emperador Neron. El transport de les peces es va dur a terme fa uns dies amb totes les mesures de seguretat per l'empresa Arterri. Transpòrt d'art amb la supervisió dels tècnics de tots dos museus.