Torres Oliver és un dels més importants traductors literaris espanyols. En la seua carrera destaca la traducció d'obres angleses i franceses de diversos subgèneres literaris, com l'assaig històric, filosòfic o novel·les. És especialista en literatura fantàstica i de terror anglosaxona, sent considerat, al costat de Rafael Llopis, el principal introductor de la novel·la gòtica a Espanya.
Aquesta any es compleixen 50 anys de la seua traducció de Los Mitos de Chtulhu (Alianza-Valdemar) dins d'una trajectòria que compta amb diferents reconeixements, tals com els seus dos Premis Nacionals de Traducció atorgats pel Ministeri de Cultura d'Espanya: Premi Nacional de Literatura a la Traducció d'Obres Infantils i Juvenils (1991) i Premi Nacional a l'Obra d'un Traductor com a reconeixement a tota la seua trajectòria professional (2001).
Quant a la seua faceta pictòrica, Torres Oliver destaca com a il·lustrador literari. Les seues composicions es poden apreciar en les cobertes de la col·lecció Valdemar Gòtica, així com en les il·lustracions interiors de títols com El Golem, Los elixires del diablo o Melmoth.
Sota el títol de La redoma, creada en 1998, aquest oli forma part d'un grup de sis llenços pintats per Torres Oliver, els quals mostren sis al·legories. Aquest quadre representa una imatge fantasmal amb una redoma de vidre a les seues mans. L'escena simbolitza la part líquida i misteriosa de la medicina i l'alquímia, així com els elements del gènesi de la ciència.
Aquests llenços van ser pensats i creats per a exposar en una predel·la “profana”, més concretament, a l'església desacralizada de Sant Agustín en Bou (Zamora). Pel fet que les pintures van arribar a instal·lar-se en el retaule d'aquesta església, l'exposició ha recorregut diferents ciutats, sent Vilamuseu la parada definitiva per a una de les peces que componen aquesta obra.
La redoma va formar part l'any 2015 de l'exposició "La imagen fantástica" a la Sala Kubo-Kutxa Aretoa del Kursaal, a Sant Sebastià, on va compartir espai amb altres obres d'art fantàstic de Goya, Benlliure, Segrelles, Picasso, Dalí o l'Equip Crònica.
El quadre està pintat a l'oli sobre tela amb una base d'arena i alquil (cola) que li dóna aspecte de pintura sobre paret, pel lloc on originalment estava destinat.