Inaugurem una exposició sobre els drets de les dones afganes

Ahir es va inaugurar en Vilamuseu l'exposició “Elles són la revolució”, organitzada per Amnistia Internacional. Versa sobre la defensa dels drets de les dones a l'Afganistan, que s'han vist dràsticament minvats després de la volta al poder dels talibà a l'agost de 2021. Es tracta de fragments d'entrevistes que Amnistia Internacional va realitzar a setze dones que havien desenvolupat les seues carreres professionals com a professores, esportistes, advocades, etc. i que han hagut d'emigrar o quedar-se sense exercir la seua professió per la dura repressió que estan patint.

En l'acte la representant d'Amnistia Internacional Marina Baixa, Mari Pau Vila, va denunciar en el seu discurs la situació a l'Afganistan i en altres llocs del món on s'estan vulnerant els drets humans, però també va oferir vies de col·laboració per a combatre aquestes injustícies. El fet de visitar l'exposició i conéixer aquesta realitat ja contribueix al fet que no passe inadvertida, al fet que no se silencie.

Aquesta és la tercera exposició d'Amnistia Internacional que passa per Vilamuseu, que amb aquestes accions ajuda a visibilitzar injustícies socials i particularment, la lluita pels drets de les dones.

L'exposició es podrà visitar fins al 27 de novembre i s'estan realitzant gestions perquè puga vindre a donar una xarrada una defensora dels drets d'humans afganesa durant aqueixa última setmana de l'exposició.

Per part seua, la regidora d'igualtat, Asunción Lloret, va destacar la importància de la lluita pels drets i la seguretat de les dones també en el nostre context més pròxim i va anunciar una marxa per al 25 de novembre amb motiu del Dia Internacional de la violència contra la dona.