La Vila Joiosa acollirà aquest cap de setmana la 10ª edició de Festum Alonis

FESTVM ALONIS (en llatí, “la festa d’Allon”) és un festival de recreació històrica dedicat a la ciutat romana d’Allon, sota l'actual Vila Joiosa, i la seua territorium. Enguany, com a novetat, té un programa més extens que va començar el passat mes d'abril i que s'allargarà fins a setembre, però el plat fort quant a recreació històrica serà el pròxim cap de setmana (dissabte 10 de juny a la Vila Joiosa i diumenge 11 a l'Alfàs del Pi).
Des de Vilamuseu s'han organitzat les visites temàtiques titulades “Plaers de la taula en l'Antiga Roma” en les quals destaquem el tema de la gastronomia en les exposicions del museu. Tindran lloc divendres 9 de juny i dissabte 10 a les 11 h i a les 17 h. Són gratuïtes i sense reserva prèvia fins a completar l'aforament.

El dissabte l'Associació Hispània Romana muntarà part del seu campament i una caupona (o establiment de menjar romà) en la zona de Puntes del Moro on se situa el xiringuito. Encara que aquest no estarà encara obert, ens han brindat especial col·laboració per a desenvolupar l'esdeveniment. La ubicació d'aquesta edició de Festum Alonis té com a objectiu, a més, posar en valor la zona de la Malladeta amb el nou parc litoral així com la xarxa de xiringuitos que són un distintiu de turisme de qualitat en la nostra localitat.

Tant en el campament de Puntes del Moro com al parc litoral de la Malladeta podrem veure ofrenes als déus per a començar el matí (a les 10,30 als Lars) i per a acabar la vesprada (20 h, les Lemúries, ritus per a exorcitzar els espectres dels difunts inquiets i impedir que embruixen les llars), així com entrenaments de legionaris romans, per a rememorar el campament militar que va acampar a la Vila Joiosa durant les Guerres Sertorianes (82-72 a. C.), i que va poder albergar fins a 2 cohorts (uns 1000 soldats).

A més, com enguany el tema en el qual se centra el Festum Alonis és la gastronomia, també veurem la caupona, on ens explicaran com era l'alimentació dels legionaris romans i hi haurà degustació gratuïta d'un tipus de vi romà anomenat mulsum i d'una salsa de peix que seria similar a la que transportava el Bou Ferrer, a base de peix de xicoteta grandària, que l'empresa Arqueogastgronomía ha elaborat després d'una investigació en un atuell de Pompeia. Tots dos productes són elaborats amb especial rigor i es basen en investigacions científiques de diferents universitats. L'empresa Arqueogastronomía té el segell de Turisme Científic i el seu responsable, l'arqueòleg Manuel León, va donar una conferència en la seu Universitària de la Vila Joiosa, que enguany s'ha sumat juntament amb l'Aula Universitària de l'Alfàs del Pí a l'organització de Festum Alonis.

Tota la informació i el programa detallat: en https://vilamuseu.es/festumalonis-va/seccion/festum-alonis-x/131

PROYECTO RELACIONADO