Pancartes, dibuixos, objectes utilitzats durant la pandèmia...seran peces de museu a Vilamuseu

Des que va començar el confinament a conseqüència de la pandèmia per la Covid-19 a març, Vilamuseu, juntament amb l'Arxiu Municipal de la Vila Joiosa, ha dut a terme diferents campanyes per a documentar aquesta situació històrica per la qual estem passant i deixar testimoni a la Vila del futur de com els seus habitants van suportar des de casa aquesta situació.

Amb motiu del Dia dels Monuments i Llocs el passat 18 d'abril us vam demanar que compartireu quins eren els #llocsdemavida, aquells llocs de la Vila que més trobàveu a faltar.

En la campanya de recollida d'aplaudiments del 25 d'abril van rebre 262 vídeos. Alguns dels carrers de la Vila Joiosa es poden recórrer sencers amb els aplaudiments dels nostres veïns. A més, DJs en terrasses, persones ballant a casa, tocant un instrument al balcó, fins i tot bombolles de sabó inundaven cada vesprada a les 20h els carrers del nostre municipi.

Ara que ja ens trobem en plena desescalada i el confinament i les seues rutines han quedat un poc enrere, us demanem col·laboració per a recollir algunes de les coses més significatives del vostre confinament: pancartes, dibuixos, mascaretes cosides a mà quan no hi havia subministraments, productes que s'esgotaven ràpidament com la caixa de llevat que vau aconseguir de miracle, cartells que vau posar en el vostre establiment comercial… Tot això s'unirà a altres objectes que ja hem recollit com a material sanitari, alcohol i gel alcohòlic o mascaretes.

També ens agradaria tindre un registre digital de vídeos casolans, fotos que descriguen la situació, unes altres realitzant “activitats quotidianes” d'aquells dies… Tot allò que cregueu que quan ho vegeu dins d'anys us porte a la memòria com heu viscut el confinament.

Heu de portar els objectes en bossa de plàstic tancada (preferiblement transparent) que continga també les dades de donant: nom, número de DNI, adreça, telèfon i correu electrònic, en horari d'obertura del museu. Després d'una quarantena de 15 dies de les peces, Vilamuseu es posarà en contacte amb tu per a l'acta de dipòsit.

Els arxius digitals s'enviaran al correu amanda.marcos@villajoyosa.com amb les mateixes dades que les bosses d'objectes. Les dades personals es tractaran d'acord amb la legislació vigent.