Participem en el desenvolupament de la plataforma intel·ligent de destinacions turístiques de la xarxa estatal, en matèria d'accessibilitat

El director de Vilamuseu, Antonio Espinosa, va participar el passat 11 de juny en una sessió individual de treball en línia amb la Consultoria en Accessibilitat Universal de Ilunion Accessibilitat, entitat encarregada d'organitzar i moderar els grups de discussió i la participació d'experts per a desenvolupar el projecte de Plataforma Intel·ligent de Destinacions Turístiques, liderat per SEGITTUR. Segittur (la Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques, dependent del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, i adscrita a la Secretaria d'Estat de Turisme) és l'organisme responsable d'impulsar la innovació (R+D+i) en el sector turístic espanyol. La Vila Joiosa pertany a la Xarxa Estatal de destinacions Turístiques Intel·ligents, de la qual va ser un dels primers onze destins pilot en 2013.

El director de Vilamuseu, com a museu de referència internacional en accessibilitat universal, ha participat anteriorment en la fase qualitativa del projecte, en el grup de discussió format per experts de primera línia en accessibilitat al turisme. La seua aportació va permetre dissenyar una arquitectura de dades per a la plataforma, que desenvolupa la Fundació ONCE, en col·laboració amb ILUNION i ATOS.

Després del desenvolupament del model de dades, Fundació ONCE, i en nom de SEGITTUR (promotor del projecte), ha convidat de nou a Antonio Espinosa a participar en la seua fase d'avaluació, al costat d'altres professionals de referència. En la sessió individual, el director de Vilamuseu ha transmés la seua avaluació i els seus suggeriments de cadascun dels 88 indicadors en matèria d'accessibilitat en el sector turístic proposats per a museus i llocs de patrimoni cultural per a la Plataforma Intel·ligent estatal. Encara que les aportacions de Vilamuseu han tocat l'accessibilitat física i sensorial, en aquest cas han tingut una major incidència en l'accessibilitat intel·lectual, i més concretament en els turistes amb autisme.

L'Ajuntament de la Vila Joiosa aporta així la seua experiència i el seu prestigi, repetidament reconeguts en premis internacionals, al model del sistema espanyol de Destinacions Turístiques Intel·ligents en material d'accessibilitat a museus i patrimoni.