S'ultima la convocatòria del I Premi d'Investivació «Jaume Soler»

El premi té la finalitat de promoure el coneixement i reconéixer l\'excel·lència en la investigació de l\'extraordinari patrimoni cultural material i immaterial de la Vila Joiosa i de la comarca de la qual és capital, la Marina Baixa. Mitjançant aquest premi es pretén també posar en relleu la destacada contribució de Jaume Soler a la conservació de la memòria històrica de la Vila Joiosa i la seua comarca. Les bases es troben redactades per a la seua pròxima aprovació i publicació, moment a partir del qual es podran presentar treballs per a optar al premi.

Segons la proposta, podrà concórrer a l\'I Premi Jaume Soler qualsevol persona o grup d\'elles, amb una obra relacionada amb la història i el patrimoni cultural de la Vila Joiosa o de la comarca de la Marina Baixa, sempre que en tal investigació la Vila Joiosa tinga un paper rellevant. L\'obra versarà sobre qualsevol aspecte relacionat amb aqueix patrimoni, ja siga material, immaterial o immoble, així com la seua posada en valor i ús públic cultural, educatiu, turístic i qualsevol altre que implique una aportació al desenvolupament local en sentit ampli. Es proposa un termini de presentació fins al 28 de setembre de 2023. El premi serà de 2.500 euros. L\'Ajuntament de la Vila Joiosa es reservarà el dret a publicar l\'obra guanyadora. El Jurat comptarà amb persones de reconeguda competència professional en la matèria, i s\'estima que emetrà la seua decisió abans del 15 de novembre, i que el lliurament de l\'I Premi es farà en un acte públic durant el mes de desembre de 2023, coincidint amb el 50é aniversari de la posada en marxa de la Casa de la Cultura i de la creació del Museu Municipal.

Una vegada aprovades per Junta de Govern Local, la convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de la província d\'Alacant a través de la Base Nacional de Subvencions, i l\'anunci amb les bases en el tauler d\'anuncis de l\'Ajuntament i en la Web municipal (www.villajoyosa.com), on es concretaran els terminis i les característiques de les obres a presentar.