Vilamuseu rep el premi Miguel Hernández de la Diputació d'Alacant

La Diputació d'Alacant ha entregat aquest dimecres els Premis a la Cultura Alacantina Miguel Hernández de 2022. Es tracta de la segona edició d'aquests premis i Vilamuseu ha sigut una de les entitats premiades per a rebre un dels vint-i-un guardons honorífics que s'entreguen a persones, tradicions, organitzacions, institucions i societats de la província que han destacat per la seua labor i trajectòria.

El jurat està format per reconegudes personalitats del món de la cultura de la Comunitat Valenciana que han distribuït els premis en cinc categories. En el cas de Vilamuseu és un dels guardonats en la categoria de “Premis a la innovació de la cultura a través de les tecnologies de la informació i comunicació”, per la labor de divulgació del patrimoni a través de les noves tecnologies i, més concretament, pel nou audiovisual sobre el derelicte Romano Bou Ferrer. En el documental, a més de comprendre la gran rellevància del jaciment, podem veure mitjançant recreació virtual com era el vaixell, com navegava i com va naufragar. Aquests treballs de virtualització del patrimoni per a fer-lo més comprensible i accessible s'estan abordant gradualment, de manera que ja tenim més de cinquanta peces virtualizadas i pujades a la plataforma Sketchfab. Aquestes peces es poden consultar en línia i veure amb detall en 360 graus però a més, de moltes d'elles s'han realitzat impressions 3D per a integrar-les en les exposicions com a peces tàctils, necessàries per a l'accés a la cultura a persones amb discapacitat visual.

La Regidora de Cultura de l'Ajuntament, Isabel Perona, i la tècnica de Museus i Exposicions de Vilamuseu, Carmina Bonmatí, han recollit el premi en la Gala celebrada a l'Auditori de la Diputació d'Alacant, ADDA, de la mà del diputat Antonio Francés. Van estar acompanyades per la regidora d'Igualtat, Asunción Lloret, i el regidor Jaime Lloret.