Dotze artistes vilers mostres les seues obres en "Artistes davant el canvi climàtic"

Vilamuseu inaugura una nova exposició d'art contemporani amb obres d'artistes de la Vila Joiosa. El projecte va començar al maig, amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2023 i sota el tema “museus, sostenibilitat i benestar”. Vilamuseu va realitzar una jornada dedicada a la creació artística en directe amb la intenció de conscienciar sobre la crisi climàtica a través de l'art en qualsevol de les seues manifestacions. Es va realitzar una convocatòria oberta a qualsevol persona sense importar l'experiència, l'edat o la dedicació professional. Aquesta acció està emmarcada dins de les línies de treball de Vilamuseu en qüestió de sostenibilitat així com de relació amb la comunitat, ja que l'objectiu final de l'activitat va ser generar una exposició col·lectiva amb un discurs creat entre diversos artistes entorn del tema de la naturalesa i la seua fragilitat i que està oberta des d'ahir 8 de novembre.

El punt de partida va ser l'exposició retrospectiva “José Piqueras. El color i el silenci” que va albergar Vilamuseu fins a l'1 d'octubre. A la sala “Paisatges imaginaris” diversos artistes van estar creant esbossos o fins i tot realitzant la seua obra definitiva amb eixa reflexió sobre la relació entre naturalesa i benestar i el delicat equilibre de la nostra convivència amb els recursos de la Terra.

L'exposició “Artistes davant el canvi climàtic” està formada per obres de dotze artistes amb diferents trajectòries professionals i estils, incloent-hi algunes de les quals van servir com a inspiració. Les obres d'Àngela Adrover, Evaristo Alguacil, Vicenta Aragonés, Amparo Aranda, Olivia Boj, Iris Eichler, Carla Espín, Vicenta Llinares, Ginés Lloret, José Piqueras, Marcos Sempere i Mariano Vázquez podran visitar-se en el pis -1 de Vilamuseu fins al 14 de gener de 2024.