La Vila Joiosa i Puntodis presenten el projecte Museum's voice en un webinar de Segitturgents

La Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques (SEGITTUR) ha convidat a la Vila Joiosa i a l'empresa de tecnologies accessibles Puntodis a presentar el projecte pilot Museum’s Voice en el Webinar de la Xarxa Estatal de Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI) del pròxim 9 de març.

Aquests seminaris web són molt valorats per la Xarxa, i tenen una assistència important de destins i empreses que la integren. En aquest cas, el tema serà “Accessibilitat turística, tecnologies habilitadores en destí”, i participaran els destins de la Vila Joiosa i Baeza.

La Vila Joiosa participarà a través de Vilamuseu, que gestiona els museus i el patrimoni cultural del municipi, un dels quals atresora un major número i varietat de monuments de la Comunitat Valenciana. La Vila Joiosa pertany a la Xarxa Estatal DTI, la primera creada en el món, en la qual va ser un dels 11 destins pilot d'Espanya en 2013.

Museum’s Voice és un producte desenvolupat per Puntodis, empresa amb la qual la Vila Joiosa ja va realitzar en 2020 el projecte pilot Chef’s Voice per a la Xarxa DTI de la Comunitat Valenciana. L'objectiu del projecte Museum’s Voice és acostar el patrimoni cultural a totes les persones, mitjançant la combinació d'obres tacte-visuals i informació en diferents formats accessibles (llenguatge fàcil, audiodescripció, llengua de signes, etc.). Per a això s'han triat tres obres exposades en Vilamuseu: La redoma, un quadre de Francisco Torres Oliver, reconegut traductor i il·lustrador gràfic de novel·la (guardonat amb dos Premis Nacionals de Traducció del Ministeri de Cultura); i dues imatges procedents del Museu Marítim de Barcelona (un exvot d'un combat naval enfront de la Vila Joiosa en 1766) i de la Biblioteca Valenciana Digital (BiValDi) (un dibuix de l'atac corsari de 1538 a la Vila Joiosa, obra de Rafael M. de Viciana). Aquestes dues es troben en l'exposició ‘Música, Pólvora i Desembarc’, sobre les festes de Moros i Cristians, que durarà fins a 2024. Vilamuseu acompanya les obres amb pictogrames de comunicació augmentativa, suports, altures i tipografies accessibles.

L'exposició compta igualment amb la col·laboració de diferents entitats relacionades amb l'accessibilitat, tant en la realització de continguts accessibles com en la seua supervisió i certificació.

El webinari serà moderat per Víctor Badorrey, Director de Relacions Institucionals de SEGITTUR, i tindrà lloc dimecres que ve 9 de març de 2022 a les 12.00 hores (hora peninsular).