Vilamuseu rep dues obres de José Piqueras per a la seua col·lecció permanent d'art.

Des del 2 de juliol de 2024 dues noves obres seran exposades en Vilamuseu en la secció dedicada a artistes de La Vila. Com a museu de la ciutat, Vilamuseu compta amb un xicotet fons artístic que il·lustra una de les facetes culturals de la història de La Vila Joiosa.

Les obres que Vilamuseu rep ara són de l'artista José Piqueras Moreno (Pétrola, Albacete, 1952), pintor, dissenyador, historiador de l'art, comissari d'exposicions, catedràtic de Dibuix de l'IES La Malladeta i professor d'Art i Disseny de la Universitat d'Alacant. Ambdues van formar part de l'exposició retrospectiva “José Piqueras. El color i el silenci”, celebrada en Vilamuseu entre març i octubre de 2023.

Es tracta de dos retrats imaginaris de mitjà format titulats “Gran rostre masculí” i “Gran rostre femení”, realitzats en 1992, amb unes certes ressonàncies clàssiques i picassianes. El primer és una donació de l'artista a Vilamuseu i el segon és una cessió temporal del seu propietari, Cinto Llorca Lloret. Ara, situats un al costat de l'altre en les parets del museu, aquests personatges coloristes i de perfil simètric reprenen una conversa interrompuda. I, com en un joc d'espills, plantegen la irresistible fascinació de la mirada entre ells alhora que la imprescindible relació amb la de l'espectador.

Per a l'Ajuntament de la Vila Joiosa és una sort poder disposar d'una obra com aquesta, molt representativa de la producció de José Piqueras, gràcies a la generositat del propi artista i de Cinto Llorca.